فناوری پمپ خلاء در صنعت پالایش نفت Petroleum یک منبع انرژی با ارزش و استفاده بالا است. این مؤلفه اصلی تأمین انرژی جهانی در این قرن است که حدود ۵۰٪  از کل را تشکیل می دهد.

فناوری پمپ خلاء در صنعت پالایش نفت

 فرآورده های نفتی ، به عنوان انرژی و مواد اولیه شیمیایی ، در زمینه های مختلف اقتصاد ملی و ساخت دفاع دفاعی نقش دارند و به کلیه پیوندهای لباس مردم ، مواد غذایی ، مسکن و حمل و نقل عمیق می روند و به مواد استراتژیک مهمی مرتبط با اقتصاد ملی و مردم تبدیل می شوند. معاش بنابراین ، صنعت پالایش نفت به یکی از صنایع اساسی اقتصاد ملی تبدیل شده است. تولیدکننده پمپ خلاء در نظر دارد در مورد فناوری پمپ خلاء در صنعت پالایش نفت توضیح دهد.

فرآیند استفاده از فناوری پمپ خلاء در فرآیند پالایش

طرح های فرآوری روغن خام شامل نوع سوخت ، نوع سوخت شیمیایی ، نوع روغن کاری شونده روغن و روغن کاری شونده آن از نوع شیمیایی است.

پمپ وکیوم رینگ آبی در صنعت نفت

فناوری پمپ خلاء در صنعت پالایش نفت عمدتاً جنبه های زیر را منعکس می کند:

۱٫ تقطیر خلاء

تقطیر نفت خام اولین فرآیند فرآوری روغن خام است که به طور کلی شامل تقطیر جوی و تقطیر خلاء است. نفت خام فقط می تواند حدود ۲۰٪ light 30٪ روغن سبک (بنزین ، نفت سفید ، دیزل و غیره) داشته باشد و بقیه آن روغن سنگین است. به منظور بخار بیشتر تقطیر به عنوان مواد اولیه فرآوری ثانویه و بدون واکنش ترک خوردگی حرارتی هیدروکربنهای ماکرومولکولی در روغن سنگین ، از تقطیر خلا استفاده می شود. از آنجا که با کاهش فشار خارجی ، میزان جوش ماده کاهش می یابد ، بخش جوش زیاد (یعنی هیدروکربنهای ماکرومولکولی) در دمای پایین تبخیر می شوند وقتی روغن سنگین با فشار کمتری گرم می شود ، در نتیجه به طور موثر از هم جدا می شود بخش جوش (نقطه جوش کمتر از ۵۰۰) و روغن باقیمانده از ترک خوردگی.

با توجه به شرایط عملیاتی ، تقطیر خلاء "مرطوب" و "خشک" دو. به اصطلاح تقطیر خلاء خشک ، یعنی برای کاهش فشار جزئی روغن و گاز از تقطیر خلاء ، تقطیر خلاء خشک ، کم مصرف انرژی بالا ، و فرآیند تقطیر خلاء مرطوب به تدریج به تزریق بخار آب متکی نیست. سابق.

برای سیستم خلاء ، تقطیر مرطوب از پمپ جت بخار دو مرحله ای با فشار باقیمانده ۳-۵ کیلو گرم در بالای برج استفاده می کند ، در حالی که تقطیر خلاء خشک از پمپ جت بخار سه مرحله ای با فشار باقی مانده از ۱-۲kpa استفاده می کند. در بالای برج به منظور افزایش میزان استخراج نفت خام ، عمدتاً افزایش نرخ استخراج برج رفع فشار یا افزایش عمق برش نفت خام است. در همان دمای گاز زدایی هر چه درجه خلاء بیشتر باشد ، میزان استخراج برج بالاتر خواهد بود

۲٫ اصلاح کاتالیزوری و استخراج معطر

اصلاح کاتالیزوری یک فرایند ثانویه مهم در فرآوری نفت ، مواد اولیه شیمیایی است که در تولید بنزین با اکتان بالا یا هیدروکربنهای معطر (بنزن ، تولوئن و زایلن و غیره) هنگام استفاده از استخراج سولفولان در روش تقطیر خلاء از جداسازی آروماتیک استفاده می شود حلال ها ، گاز بازیافت برج پس از انعقاد به مخزن معطر (سقف با پمپ خلاء جت بخار).

۳٫ پالایش روغن حلال روغن

میزان روغن کاری روغن زیاد نیست و بخش کمی از فرآورده های نفتی را به خود اختصاص می دهد ، اما انواع زیادی روغن روغن کاری وجود دارد ، صدها و اغلب نیازهای ویژه ای دارند ، روند کلی روغن کاری روغن تولیدی مانند مواد اولیه → پالایش ~ دفع آسفالت ining پالایش مکمل آبگیری → ترکیب پس از پردازش.

هدف از پالایش حلال حذف ناخالصی های مضر ، بهبود عملکرد روغن روغن کاری ، برآورده کردن نیازهای استفاده است. اصل اساسی پالایش حلال استفاده از حلالیت انتخابی برخی از حلالها برای دستیابی به هدف از بین بردن اجزای چاه مورد نظر در روغن کاری روغن است. مهم نیست که از چه نوع حلال استفاده می شود ، فرایند تولید اصلی شامل استخراج حلال و بازیابی حلال است. در فرآیند بازیابی حلال ، بازیابی مایع تصفیه شده و حذف محلول باقیمانده در مایع استخراج با تقطیر خلاء در نوار در حالت خلاء انجام می شود.

فناوری پمپ خلاء در صنعت پالایش نفت رو به افزایش است. تجهیزات بدست آوردن خلاء مورد استفاده پالایشگاه ها تعداد زیادی پمپ جت بخار است و فقط در تعداد کمی از پمپ های خلاء مکانیکی برای برخی از برج های تقطیر خلاء خشک و برج های کاهش فشار در پالایشگاه های کوچک استفاده می شود. با وجود برج فشار به طور فزاینده ، پمپ جت بخار به یک هیولا ، مصرف انرژی ، راندمان پایین ، آلودگی آب و سایر تناقضات برجسته تبدیل شده است.

ظرفیت استخراج پمپ خلاء نیز در سالهای اخیر بسیار بهبود یافته است ، که برای تأمین نیازهای خلاء برخی از دستگاه های فشار متوسط ​​کوچک ، متوسط ​​، دستگاه های بازیابی حلال و دستگاه های پالایش روغن کافی است.

تعمیر پمپ وکیوم صنایع نفت

تعمیر پمپ وکیوم صنایع پتروشیمی